Warunki handlowe
właścicielka: Sára Prokešová
z siedzibą: Uherčice 356, 691 62 Uherčice, Czechy
NIP: 09784969 | Numer VAT: CZ9458294956
telefon: +420 734 84 66 84
sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.compraider.pl
I. Postanowienia wprowadzające
Niniejszy regulamin (zwany dalej „regulaminem”) sklepu internetowego www.compraider.pl, którego operatorem jest osoba fizyczna, Sára Prokešová, z siedzibą pod adresem Uherčice 356, 691 62 Uherčice, numer identyfikacyjny (IČ): 09784969, numer konta prowadzonego w ČSOB pod IBAN: CZ8603000000000323969131 (PLN), (zwany dalej „sprzedawcą”) regulują, zgodnie z postanowieniami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz. , Kodeksu cywilnego (zwanego dalej „Kodeksem cywilnym”), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (zwanej dalej „umową sprzedaży”) zawartej pomiędzy sprzedawcą a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedającego. Sklep internetowy prowadzony jest przez sprzedawcę pod adresem internetowym www.compraider.pl (zwanym dalej „stroną internetową”), poprzez interfejs strony internetowej (zwany dalej „interfejsem internetowym sklepu”).
Stosunki umowne zawierane są zgodnie z systemem prawnym Republiki Czeskiej. Jeżeli stroną umowy jest konsument, w stosunkach nieuregulowanych warunkami handlowymi stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego nr 89/2012 Dz. oraz ustawa o ochronie konsumentów nr 634/1992 Coll. Jeżeli stroną umowy nie jest konsument, w stosunkach nieuregulowanych warunkami handlowymi stosuje się Ustawę nr 89/2012 Dz.U. Kodeks Cywilny ze zmianami.
Regulamin stanowi integralną część umowy kupna. Umowa kupna i warunki handlowe są sporządzone w języku polskim. Umowę kupna można zawrzeć w języku polskim. Sprzedawca może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
II. Definicje
Umowa konsumencka to umowa kupna, umowa o dzieło lub inna umowa, jeżeli stronami umowy jest z jednej strony konsument, a z drugiej dostawca.
Sprzedawcą jest osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej. Jest to przedsiębiorca, który bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarcza nabywcy produkty lub świadczy usługi.
Kupującym konsumenckim lub po prostu konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób z nim współpracuje.
Kupującym niebędącym konsumentem jest przedsiębiorca. Przedsiębiorcą jest m.in. każda osoba zawierająca umowy związane z własną działalnością gospodarczą, produkcyjną lub o podobnym charakterze albo w ramach samodzielnego wykonywania zawodu, a także osoba działająca w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy. Kupujący podlega niniejszym warunkom w zakresie, w jakim go dotyczą. Fakturowanie odbywa się na konkretny numer identyfikacyjny.
III. Konto użytkownika
Na podstawie rejestracji kupującego na stronie internetowej kupujący może uzyskać dostęp do jej interfejsu użytkownika. Kupujący może zamawiać towary za pośrednictwem swojego interfejsu użytkownika (zwanego dalej „kontem użytkownika”). Jeżeli interfejs internetowy sklepu na to pozwala, kupujący może zamówić towar także bez rejestracji bezpośrednio z interfejsu internetowego sklepu.
Kupujący podczas rejestracji w serwisie i przy składaniu zamówienia ma obowiązek podania wszystkich danych w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Kupujący zobowiązany jest do aktualizacji danych podanych w koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez kupującego w koncie użytkownika oraz przy zamawianiu towaru są przez sprzedawcę uważane za prawidłowe. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania na korzystanie z konta użytkownika osobom trzecim. Sprzedający może usunąć konto użytkownika, zwłaszcza jeśli kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez ponad sześć miesięcy lub jeśli kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna (w tym warunki handlowe).
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza w związku z niezbędną konserwacją sprzętu i oprogramowania sprzedającego, lub niezbędną konserwację sprzętu komputerowego i oprogramowania stron trzecich.
IV. Zawarcie umowy kupna
Wszelka prezentacja towarów umieszczona w interfejsie internetowym sklepu ma charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Przepisów art. 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie stosuje się.
Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarach, w tym o cenach poszczególnych towarów. Ceny towarów są podane wraz ze wszystkimi opłatami z tym związanymi. Ceny towarów obowiązują tak długo, jak długo są wyświetlane w interfejsie internetowym sklepu.
Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości zawarcia przez sprzedającego umowy kupna na indywidualnie ustalonych warunkach. Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Informacje o kosztach związanych z opakowaniem i dostawą towaru podane w interfejsie internetowym sklepu obowiązują tylko w przypadku, gdy towar jest dostarczany na terytorium Republiki Czeskiej. Wszystkie ceny podlegają negocjacji.
W celu zamówienia towaru Kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera przede wszystkim informacje o:
• zamówiony towar (zamówiony towar Kupujący „wkłada” do elektronicznego koszyka interfejsu internetowego sklepu)
• sposób zapłaty ceny zakupu towaru, informacja o wymaganym sposobie dostawy zamówionego towaru
• informację o kosztach związanych z dostawą towaru (zwane dalej łącznie „zamówieniem”).
Kupujący przed wysłaniem zamówienia do Sprzedającego ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które Kupujący wprowadził w zamówieniu, mając także na uwadze możliwość sprawdzenia przez Kupującego i poprawienia błędów, jakie powstały przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący przesyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam”. Dane podane w kolejności są uważane przez sprzedawcę za prawidłowe. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca potwierdzi kupującemu jego otrzymanie pocztą elektroniczną na adres e-mail kupującego podany w interfejsie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej „adresem e-mail kupującego”) .
Sprzedający ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia lub towaru (produkcja na zamówienie, ilość, wysokość ceny zakupu, szacunkowe koszty transportu itp.), poprosić kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (np. w formie pisemnej lub telefonicznie).
Stosunek umowny pomiędzy sprzedającym a kupującym zostaje nawiązany poprzez doręczenie potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacja), które sprzedawca niezwłocznie potwierdza kupującemu, że zamówienie zostało dostarczone, w formie automatycznie wygenerowanej wiadomości e-mail, do adres e-mail kupującego. W momencie zawarcia umowy kupna pomiędzy kupującym a sprzedającym strony umowy są związane tą umową i mają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z umowy kupna.
Wysyłając zamówienie elektroniczne, Klient bez zastrzeżeń akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu wysłania zamówienia, a także w dniu wysłania zamówienia, obowiązującą cenę zamawianego towaru, w tym koszty wysyłki lub przesyłka pocztowa, podana w katalogu sklepu internetowego, chyba że w konkretnym przypadku wyraźnie ustalono inaczej. Komunikacja pomiędzy sprzedającym a kupującym po złożeniu zamówienia przez kupującego będzie odbywać się drogą telefoniczną lub w formie komunikacji e-mailowej.
Zawierając umowę kupna, kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi, które zawierają również procedurę reklamacyjną, i że zgadza się z nimi bez zastrzeżeń. Niniejsze ogólne warunki handlowe stanowią integralną część zawartej umowy kupna i są ogólnie dostępne na stronie internetowej sklepu internetowego www.compraider.pl
V. Cena towaru i warunki płatności
VI. Odstąpienie od umowy
Jeżeli umowa sprzedaży zawierana jest przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość (w sklepie internetowym), konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia odebrania towaru, zgodnie z § 1829 par. 1 Kodeksu Cywilnego, jeżeli przedmiotem umowy kupna jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie od umowy kupna należy przesłać sprzedającemu w terminie określonym w zdaniu poprzednim. Aby odstąpić od umowy kupna, kupujący może skorzystać z przykładowego formularza udostępnionego przez sprzedawcę. Kupujący może wysłać odstąpienie od umowy kupna na adres e-mail sprzedającego info@compraider.pl
W przypadku odstąpienia od umowy kupna zgodnie z regulaminem, umowa kupna zostaje anulowana od początku. Towar musi zostać zwrócony sprzedającemu w ciągu czternastu (14) dni od dnia odstąpienia od umowy przez sprzedającego. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedającemu, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany zwykłą drogą pocztową.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedający zwróci środki otrzymane od kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia kupującego od umowy kupna, w taki sam sposób, w jaki sprzedający otrzymał je od kupującego. Sprzedający ma także prawo do zwrotu świadczenia dostarczonego przez kupującego w przypadku zwrotu towaru przez kupującego lub w inny sposób, jeżeli kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie przez kupującego żadnych dodatkowych kosztów. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący przekaże mu towar lub udowodni, że wysłał towar sprzedającemu.
Kupujący odpowiada wobec sprzedającego jedynie za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło na skutek obchodzenia się z towarem w sposób inny niż jest to konieczne ze względu na jego charakter i cechy. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jeżeli zwrócony przez kupującego towar jest uszkodzony, zużyty lub częściowo zużyty, sprzedającemu przysługuje prawo do naprawienia szkody wyrządzonej kupującemu. Sprzedający ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o zapłatę szkody wyrządzonej towarowi z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
Jeżeli wraz z towarem kupujący otrzyma prezent, umowa podarunkowa zostaje zawarta pomiędzy sprzedającym a kupującym z zastrzeżeniem odstąpienia od umowy, zgodnie z którą w przypadku odstąpienia konsumenta od umowy kupna umowa podarunkowa dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać, a kupujący ma obowiązek zwrócić go sprzedającemu wraz z towarem i przekazanym prezentem. Do czasu przejęcia towaru przez kupującego, sprzedający ma prawo w każdej chwili odstąpić od umowy kupna. W takim przypadku sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, bez gotówki na rachunek wskazany przez kupującego.
Jeżeli towar został już dostarczony i odebrany, można go odebrać osobiście w siedzibie sprzedającego lub odesłać na adres firmy, z zachowaniem następujących warunków i zaleceń:
• towar najlepiej wysłać w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu
• towar musi być czysty • towar nie może być używany
• towar musi być w stanie nieuszkodzonym
• towar musi być kompletny
• zalecamy wysłanie towaru w odpowiedni i bezpieczny sposób, biorąc pod uwagę jego charakter i cechy (nośnik, opakowanie, oznakowanie itp.).
Wysyłając towar w opakowaniu nieprodukcyjnym ryzykujesz zepsucie zawartości. W przypadku jakichkolwiek szkód powstałych w tym kontekście na skutek niezastosowania się do danego zalecenia, sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Towar należy wysłać starannie zapakowany i ubezpieczony, gdyż sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jego ewentualną utratę lub uszkodzenie w transporcie.
Po otrzymaniu zwróconego towaru i potwierdzeniu zwrotu pieniędzy za dostarczony towar zostanie wystawiona nota kredytowa, która zostanie wysłana na adres kupującego lub drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej. Z wyjątkiem przypadków, w których wyraźnie uzgodniono odstąpienie od umowy, Konsument nie może odstąpić na podstawie przepisów § 1837 Kodeksu Cywilnego, w szczególności w przypadku umów:
• o świadczenie usług, jeżeli spełniły się za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że w takim wypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy z umowy
• o dostawę towarów lub świadczenie usług, których cena uzależniona jest od wahań na rynku finansowym, niezależnie od woli sprzedającego, a które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy
• na dostawę towaru zmodyfikowanego według życzeń konsumenta lub dla jego osoby (produkcja na zamówienie, odcienie w menu z liczbą wzorników itp.)
• w przypadku dostawy towarów łatwo psujących się
• o dostawę towaru, który po dostawie został nieodwracalnie zmieszany z innym towarem • o dostawę towaru w zamkniętym opakowaniu, który Konsument wyjął z opakowania i ze względów higienicznych nie ma możliwości jego zwrotu
Prawo kupującego do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie konsumentowi, jeżeli kupującym jest przedsiębiorca nabywający towar w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (faktura wystawiona jest z numerem identyfikacyjnym) nie przysługuje mu to prawo. Prawo nie przewiduje takiej możliwości.
VII. Warunki dostawy
VIII. Prawa wynikające z wadliwego wykonania
Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu wadliwego wykonania regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy (w szczególności przepisy § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174 Kodeksu Cywilnego).
Sprzedający odpowiada wobec kupującego za to, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego-konsumenta za to, że w chwili przejęcia towaru przez kupującego:
• towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w przypadku braku porozumienia ma właściwości opisane przez sprzedawcę lub producenta albo oczekiwane przez kupującego, biorąc pod uwagę charakter towaru i na podstawie jego reklamy
• towar nadaje się do celu, jaki podał sprzedawca lub do jakiego zwykle używa się towaru tego typu
• jakość lub konstrukcja towaru odpowiada zamówionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub projekt została ustalona na podstawie zakontraktowanej próbki lub modelu
• towar jest w odpowiedniej ilości, wymiarach i wadze
• towar jest zgodny z wymogami przepisów prawa
Jeżeli rzecz ma wadę lub nie ma powyższych cech, kupujący-konsument ma prawo do bezpłatnego, prawidłowego i terminowego usunięcia wady, prawo do dostarczenia nowej rzeczy bez wad albo dostarczenia rzeczy nowy komponent. Jeżeli nie jest to możliwe, prawo do rozsądnej zniżki od ceny zakupu lub odstąpienia od umowy kupna. Powyższe postanowienia regulaminu nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z wadą, z powodu której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego jego zwykłym użytkowaniem, w przypadku towaru używanego z wadą odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie towar miał w chwili odbioru przez kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, uważa się, że towar był wadliwy w momencie odbioru, chyba że jest to sprzeczne z charakterem rzeczy lub jeżeli udowodniono, że jest inaczej.
Prawo do wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział on, że rzecz ma wadę, lub jeżeli wadę spowodował sam. Prawa z tytułu wadliwego wykonania kupujący realizuje pod adresem siedziby sprzedawcy, gdzie możliwe jest przyjęcie reklamacji co do asortymentu sprzedanego towaru, ewentualnie także w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Za moment zgłoszenia reklamacji uważa się moment, w którym sprzedawca otrzyma od kupującego reklamowany towar. Właściwości i opis towarów ze względu na ich charakter są podane na stronach szczegółowych produktów interfejsu internetowego sklepu internetowego www.compraider.pl. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady reguluje procedura reklamacyjna.
IX. Inne prawa i obowiązki stron umowy
Kupujący nabywa własność towaru poprzez zapłacenie pełnej ceny zakupu towaru. Sprzedawca rozpatruje reklamacje konsumenckie za pośrednictwem adresu elektronicznego info@compraider.pl. Sprzedawca prześle informację dotyczącą rozpatrzenia reklamacji kupującego na adres poczty elektronicznej kupującego.
Za pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży odpowiada Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, numer identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https:/ /adr.coi.cz/cs. Platformę ODR można również wykorzystać do rozstrzygnięcia sporu za pośrednictwem formularza internetowego.
Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Inspekcję handlową przeprowadza właściwy urząd handlowy na obszarze swojej właściwości. Urząd Ochrony Danych Osobowych nadzoruje obszar ochrony danych osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, w określonym zakresie. Kupujący przejmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 par. 2 Kodeksu Cywilnego. Inne prawa i obowiązki stron umowy dotyczące konkretnych towarów mogą zostać zmienione przez specjalne warunki sprzedawcy, jeśli są one zalecane przez sprzedawcę, na przykład w zakresie szczegółów towaru, kategorii towaru, reklamy itp. Wszelkie informacje o towarach zamieszczone na stronie sklepu internetowego mają charakter informacyjny i nie można z nich wyciągać żadnych skutków prawnych.
X. Ochrona danych osobowych
Twój obowiązek udzielenia informacji kupującemu zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz w sprawie uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (zwanej dalej „rozporządzeniem RODO”) związanej z przetwarzaniem danych osobowych kupującego w celu realizacji umowy kupna, w celu prowadzenia negocjacji umowy kupna i w celu wypełnienia obowiązków publicznych sprzedającego jest wypełniany przez sprzedającego za pomocą specjalnego dokumentu.
XI. Przesyłanie komunikatów handlowych i przechowywanie plików cookies
Kupujący wyraża zgodę, zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz.U. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz o zmianie niektórych ustaw (Ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), jak zmienione, na wysyłanie przez sprzedającego informacji handlowych na adres elektroniczny lub numer telefonu kupującego. Sprzedawca realizuje wobec kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 rozporządzenia RODO, związany z przetwarzaniem danych osobowych kupującego w celu przesyłania komunikacji handlowej za pomocą specjalnego dokumentu.
Kupujący wyraża zgodę na zapisywanie na swoim komputerze tzw. plików cookies. Jeżeli na stronie internetowej możliwe jest dokonanie zakupu i wywiązanie się ze zobowiązań sprzedawcy wynikających z umowy kupna bez zapisywania na komputerze kupującego tzw. plików cookie, kupujący może w każdej chwili odwołać zgodę, o której mowa w zdaniu poprzednim .
XII. Procedura reklamacyjna
Do wszelkich reklamacji mają zastosowanie przepisy prawne Republiki Czeskiej, w szczególności Kodeks Cywilny w rozumieniu ustawy nr 89/2012 Coll. z późniejszymi zmianami oraz ustawy nr 634/1992 Coll. w sprawie ochrony konsumentów, ze zmianami. Procedura reklamacyjna dotyczy towarów zakupionych za pośrednictwem sklepu internetowego www.compraider.pl, które zostały prawidłowo zareklamowane przez Klienta.
Kupujący ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem Reklamacji w ramach Ogólnych Warunków Handlowych przed złożeniem zamówienia. Zawierając umowę kupna i odbierając towar od sprzedającego, kupujący wyraża zgodę na niniejszy Regulamin reklamacji.
Do każdego zakupionego towaru dołączona jest faktura będąca zarówno dowodem dostawy, jak i kartą gwarancyjną. Odbierając towar kupujący wyraża zgodę na warunki gwarancji sprzedającego, w przypadku odbioru osobistego. Jeżeli towar nie zostanie odebrany osobiście, za moment odbioru towaru uważa się moment, w którym kupujący otrzyma towar od przewoźnika.
Sprzedawca odpowiada za wady powstałe w okresie gwarancyjnym zgodnie z przepisami prawa. Jeżeli kupującym jest konsument, okres gwarancji (liczony od dnia odbioru towaru przez kupującego) wynosi 24 miesiące dla towaru nowego konsumpcyjnego, 12 miesięcy dla towaru używanego. Jeżeli na rzeczy sprzedanej, jej opakowaniu lub dołączonej do niej instrukcji zgodnie ze szczególnymi przepisami prawa oznaczony jest termin używania rzeczy (przedawnienia), okres rękojmi kończy się z upływem tego okresu. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas od zgłoszenia reklamacji do chwili jej rozpatrzenia lub do chwili, gdy kupujący był zobowiązany odebrać rzecz.
W przypadku wymiany towaru na nowy w okresie gwarancyjnym rozpoczyna się bieg nowej gwarancji. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia towaru spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, lub za wady spowodowane użytkowaniem towaru z naruszeniem ogólnie znanych zasad i przepisów szczególnych dotyczących używania danej rzeczy. Producent lub główny dystrybutor oświadcza, że towar jest zgodny z przepisami prawa i posiada deklarowane właściwości, jakość i parametry techniczne. Podana jakość dostarczonego towaru jest gwarantowana w okresie gwarancyjnym pod warunkiem przestrzegania zalecanych warunków przechowywania, transportu i stosowania określonych w załączonej dokumentacji technicznej i na etykiecie. Kupujący przy odbiorze towaru możliwie najszybciej sprawdza towar i upewnia się co do jego właściwości i ilości. W przypadku wykrycia jakiejkolwiek wady złoży reklamację. Jeśli to możliwe, kupujący zgłasza wadę ilościową natychmiast po otrzymaniu towaru.
Wadę jakościową najlepiej zgłosić kupujący niezwłocznie po wykryciu, w przypadku wady oczywistej w ciągu 14 dni, w przypadku wady ukrytej w ciągu 14 dni od wykrycia wady, nie później jednak niż przed upływem okresu gwarancji produktu. W przypadku stwierdzenia wady towaru przed jego użytkowaniem, reklamację towaru można dokonać osobiście w siedzibie sprzedawcy lub drogą pisemną. Aby zgłosić reklamację, kupujący musi przedstawić ważny dowód zakupu. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni roboczych. Postęp w rozpatrzeniu reklamacji zostanie udokumentowany w formie pisemnej pomiędzy sprzedającym a kupującym. Reklamacja zostanie rozpatrzona nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku, chyba że obie strony ustalą inaczej. Przede wszystkim w przypadku, gdy procedura reklamacyjna wymaga udziału osoby trzeciej. Reklamowany towar przez kupującego, który doświadczył wady w trakcie jego zgłoszenia lub później, musi zgłosić reklamację w formie pisemnej. W przypadku stwierdzenia w trakcie jego stosowania wady towaru, kupujący ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym fakcie sprzedawcę. W przypadku, gdy towar zostanie zastosowany przez kupującego pomimo stwierdzonej wady, reklamacja może nie zostać uznana w całości. Aby rozpocząć procedurę reklamacyjną, kupujący musi przedstawić ważny dowód zakupu towaru oraz przekazać sprzedającemu informacje niezbędne do rozpatrzenia reklamacji. Sprzedawca w ciągu 3 dni roboczych poinformuje kupującego o swojej opinii dotyczącej reklamacji. Postęp w rozpatrzeniu reklamacji zostanie udokumentowany w formie pisemnej pomiędzy sprzedającym a kupującym. Reklamacja zostanie rozpatrzona nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku, chyba że obie strony ustalą inaczej. Przede wszystkim w przypadku, gdy procedura reklamacyjna wymaga udziału osoby trzeciej. Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji ulega zawieszeniu w przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę od Kupującego dokumentów obiektywnie niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji. W ramach trwającej reklamacji kupujący zobowiązany jest do zapłaty za towar w wyznaczonym terminie, bez rozpatrzenia reklamacji.
W przypadku wad, które wystąpią w okresie gwarancyjnym, kupujący ma prawo do wymiany towaru, naprawy towaru lub obniżenia ceny zakupu w ramach uzasadnionej reklamacji. Jednocześnie Sprzedawca ma prawo wyboru sposobu usunięcia wad towaru. W przypadku rozstrzygnięcia reklamacji poprzez wymianę lub naprawę towaru, kupujący ma obowiązek bez zbędnej zwłoki odebrać towar.
W przypadku uzasadnionego roszczenia z tytułu wady ilościowej kupujący ma prawo dostarczyć brakujący towar. Za zasadne roszczenie można uznać w przypadku:
• dowód ważnego dokumentu potwierdzającego zakupiony towar
• określenie konkretnej wady reklamowanego towaru, z podaniem dokładnej identyfikacji towaru
• użytkowania i stosowania towaru w sposób profesjonalny, z profesjonalną starannością
• towar był używany prawidłowo
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkt w przypadku jego niewłaściwego użytkowania. Kupujący przejmuje odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku normalnego użytkowania towaru, nawet w powiązaniu z innym towarem. Kupujący ma możliwość zapoznania się z charakterem i cechami zamawianego towaru przed złożeniem zamówienia. Otrzymując od kupującego zamówienie określające dostawę towaru za pośrednictwem przewoźnika w okresie wykraczającym poza zakres odpowiedniego reżimu temperaturowego przewozu zamówionego towaru, kupujący naraża się na ryzyko odpowiedzialności za ewentualne wady produktu powstałe na skutek wpływu innej niż zalecana temperatura transportu. W przypadku reklamacji powyższe może zostać uwzględnione.
Reklamowany towar wysyłamy na adres: Sára Prokešová, Uherčice 356, 691 62, Uherčice, Republika Czeska na następujących warunkach i zaleceniach:
• towar najlepiej wysłać w oryginalnym opakowaniu
• towar musi być kompletny
• zalecamy wysłanie towaru w odpowiedni i bezpieczny sposób, biorąc pod uwagę jego charakter i cechy (nośnik, opakowanie, oznakowanie itp.).
Wysyłając towar w opakowaniu nieprodukcyjnym ryzykujesz zepsucie zawartości. W przypadku jakichkolwiek szkód powstałych w tym kontekście na skutek niezastosowania się do danego zalecenia, sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Towar należy wysłać ubezpieczony, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jego ewentualną utratę lub uszkodzenie w transporcie. Koszty powstałe w związku z reklamacją ponosi sprzedawca w przypadku uzasadnionej reklamacji, a w przypadku nieuzasadnionej reklamacji kupujący. Strona zobowiązana zobowiązuje się zapłacić te koszty stronie uprawnionej.
XIII. Zniżki
Pierwotna cena sprzedaży towaru odpowiada wartości nowego towaru w chwili, gdy pojawił się on na rynku jako nowość. Oznacza to cenę, po jakiej był sprzedawany w sklepach jako nowy.
XIV. Postanowienia końcowe